FEHÉR KÉMÉNYSEPRŐK
DEVIZA HITELE VAN?
FAKTORING ÉS BEHAJTÓ CÉGEK ZAKLATJÁK?
TANÁCSTALAN?
BEDŐLT, FELMONDOTT HITELE VAN?

Tapasztalatok a banki elszámolásokkal kapcsolatban

A „Fehér Kéményseprők” Országos Társadalmi Szervezetek Szövetsége a bankok által kiküldött elszámolásokból az alábbi tapasztalatot vonta le.

Sajnálatos módon, annak ellenére, hogy már a szerződéskötéskor átverték a saját ügyfeleiket, most ugyanúgy folytatják ámokfutásukat és a saját ügyfeleik kifosztásában.
Aki most nincs résen, otthon ül és várja a csodát, az mind megnézheti magát, mert a hallgatólagos viselkedésével, létrejönnek a bank által az elszámolásba leírtak. Most hogy a Kormány annyiban segített, hogy jelenleg nincs érvényes szerződése senkinek sem, mivel a hitelszerződések mögül kivételre kerültek az Általános Szerződéses Feltételek, el lehet bánni a bankokkal, ha nem otthon ülnek az emberek és néznek ki a fejükből, hanem a rendelkezésre álló 30 napon belül megmozdulnak végre és nem nézik tovább tétlenül, hogy becsapják azok a bankok, akikben bízni kellene.

1 . Az elszámolásokból egyértelműen kiderül, hogy a kormány döntését semmibe veszik a bankok, hiába kötelezte a bankokat arra, hogy a saját ügyfeleitől tisztességtelenül felszámolt összegeket adják vissza, de tapasztalataink szerint egyáltalán nem, vagy csak részben akarják vissza adni. Ez mellett már eltörpül az, hogy számolni sem tudnak, mert nagyon sok esetben előfordult, hogy a tisztességtelenül felszámolt összeget, amennyiben a tartozásra jóváírják, akkor soha nem egyezik meg a két összeg. Valahol elveszik az éterbe a két összeg közti különbözet, de nem tudjuk hol, csak gondoljuk. Bízunk benne, hogy a kormány árgus szemekkel figyelik az elszámolásokat és keményen megtorolják, hogy a bankok semmibe veszik a döntéseiket.

2. Az MNB közzétett egy hitelkalkulátort, ahol egyértelműen leegyeztethető a szerződés szerinti összegszerű fizetési kötelezettségek. Az elszámolási eljárás alatt egyértelművé válik, hogy a saját ügyfeleiket átverő bankok továbbra is olyan követeléssel állnak elő, ami teljes mértékben alaptalan. Szomorú az, hogy el is hiszik, amit leírnak, mert nagyon kötik az ebet a karóhoz, mely szerint őket semmi nem érdekli, még a matematika se, de amit leírtak hátralévő alaptalan követelést, azt kérik, mert jár nekik, annak ellenére, hogy nem igaz, sem számszakilag sem a megkötött szerződés szerint. Több esetben tettünk ajánlatot a banknak, ahol az ügyfelek is a csalódottságtól menekülni szeretnének az őket átverő bankoktól, mi szerint EGYÖSSZEGBEN kifizetik az MNB Kalkulátora, és az eredeti hitelszerződésben foglaltak alapján fenn álló tartozásukat, de a bankok mind azt írják válaszlevélbe, hogy NEM lehet és követelik az alaptalanul felszámolt, még mindig devizában nyilvántartott követelésüket. Nem értjük, akkor most miért kell tovább kötekedniük a bankoknak, miért nem lehet oldani az amúgy is elmérgesedett ellentéteket, az helyett, hogy vennék a fáradtságot és leülnének tárgyalni a saját ügyfeleikkel, akik nem ellenségek. Mivel nekik sem jó ez a patt helyzet és megoldani szeretnék a további feszültséget keltő problémát. Nem értjük mit akarnak még a bankok??? Miért feszélyezik még tovább az amúgy is robbanásig feszült ellentéteket? Miért akarják megvárni azt a bankok, ahelyett, hogy leülnének tárgyalni, hogy a saját ügyfeleiknél annyira elszakadjon a cérna, hogy már nem csak a bankfiókok, de személyek is sérülnek a fafejűségeik végett.

3. Érkeznek a bankoktól az elszámolásaikra küldött panaszainkra érdekes módon szinte 15 napon belül. Egy nagyon nagy baj van vele, hogy a válaszadó aláíró hölgyek valamelyik másik bolygón élhetnek, vagy valami más ország vendégmunkásai lehetnek, mert halvány gőzük nincs arról, amit válaszolnak. Olyan „regényt” írnak válaszként, mintha a mozi vászonról vették volna a levél tárgyát, mert a banki, vagy a hitelezési ügyletekkel köszönő viszonyba sem áll. Nem értjük mire jó ez a szakmaiatlanság a bank részéről, de teljesen úgy néz ki, mintha a bankoknak nem lenne pénzük megfizetni a pénzügyi szakembereket.
4. Nagyon sok pénzügyi szolgáltató (OTP Faktoring, Lombard stb), semmibe veszi az ügyfeleit, mivel a TISZTESSÉGTELENÜL FELSZÁMOLT összegeket fel sem tünteti, ha véletlen veszi a fáradtságot és küld valami két oldalas értelmezhetetlen levelet. Arról nem is beszélve, hogy teljes mértékben figyelmen kívül hagyják a törvényben is szabályozott formai követelményeket az elszámolási dokumentációval kapcsolatban.

5. Azt már említeni se merjük, hogy nagyon sok ügyfelével még nem számoltak el a bankok, arra se méltatták őket, hogy az elszámolási leveleket se küldik ki.

6. Egyetlen egy apró pozitívumot tudunk megemlíteni, még pedig az MKB Bank Zrt-t, akinek az elszámolásai, legalább is, amit eddig láttunk számszakilag és jogalapjában is megfelelő volt. Bár minden banknál csak ilyen hozzáállást tapasztalnánk, mint az MKB Banknál.

Amennyiben további információhoz jutunk, közöljük építő jelleggel.